Big 5 kijken in het Krugerpark

Big 5 kijken in het KrugerparkTelkens als we een reisdag hadden was het vroeg opstaan en vertrokken we vroeg in de ochtend. Nadat we uitgecheckt waren in het hotel in Swaziland reden we naar een glasfabriek waar allerlei glazen beeldjes gemaakt werden.

Nadat iedereen weer bij de bus was reden we naar ons hotel vlakbij het Krugerpark, maar eerst moesten we nog stop maken bij de grens van Swaziland en Zuid Afrika. Weer lopend over de grens en een stempel rijker in mijn paspoort. Rond half 4 kwamen we bij het prachtige resort aan en konden we snel een duik maken in het mooie zwembad. Het avondeten bestond uit een heerlijke braai en genoten daar heerlijk van.

Na het eten deden we nog een klein drankje en gingen daarna vroeg naar bed, want we gingen vroeg in de morgen het Krugerpark in. Al snel zagen we weer de waterbokjes, impala’s, zebra’s en verschillende giraffen. Maar de leeuw en het luipaard hadden we nog niet van dichtbij kunnen spotten. ’s Middags konden we weer relaxen en zonnen bij het zwembad en met een grootte club zaten we daar ook.

De volgende dag vertrokken we weer vroeg en deze dag kende veel stops langs de Panorama Route. Blyde River Canyon, God’s Window en Bourke’s Luck Potholes waren drie fantastische plekken om te stoppen en elk had een ander geweldig uitzicht. Aan het einde van de middag kwamen we aan bij ons volgende hotel, maar moesten na aankomt wel opschieten.

Onze avond safari stond op de planning en gingen met verschillende jeeps naar een privé park dat aan het Krugerpark grenst. Hier zagen we weer veel verschillende beestjes en voordat we een stop maakten zagen gelukkig nog twee leeuwen van dichtbij. Eén van deze twee mannetjes leeuwen was aan het gapen net toen ik een selfie maakte met mijn gopro. Terug bij het hotel was het snel avondeten en vroeg naar bed, want de volgende morgen zouden we heel vroeg voor zonsopgang het Krugerpark weer ingaan.

De zon was net op en je zag meteen de mooie gouden lucht. In het park zag je dat alles tot leven kwam en bij de ingang van het park stond een olifant die een boom omtrok. Deze vormde een gevaar en een opzichter moest twee waarschuwingsschoten lossen om de olifant weg te jagen.

We zagen telkens de beestjes en op een geven moment was er een file op een weggetje. Als er in het park een file is dan is het een teken dat er iets bijzonders te zien is. Dat was ook zo er liep tussen de struiken een luipaard, maar deze was best bijzonder, want kort er voor had het luipaard een wrattenzwijn gevangen en daar was het beestje mee aan de haal.

We zagen continu verschillende dieren en op deze dag hebben we complete big 5 gedaan, dus de missie was geslaagd! ’s Avonds hadden we een grootte braai en het was tevens de laatste avond met onze buschauffeuse. De volgende dag reden we terug naar Johannesburg, namen we afscheid van onze buschauffeuse en stapten op het vliegtuig naar Kaapstad.