Reisverslag Zuid Afrika: De schoonheid van Drakensbergen

Reisverslag Zuid Afrika De schoonheid van DrakensbergenMaanden keek ik al uit naar mijn groepsrondreis door Zuid Afrika. In juli had ik al met een gedeelte van de groep kennis gemaakt en op Schiphol was het contact ook al weer snel gelegd. Na een vliegreis van zo’n 10,5 uur kwam ik eindelijk aan in Johannesburg, maar de vlucht bracht wel wat spanning met zich mee. Toen ik net in het vliegtuig zat, kwam er een medewerker van KLM naar mij toe en zei dat er twee personen De Wit te zijn ingecheckt met bagage en dat er iets verkeerd was gegaan. Ik moest mijn bagagelabel laten zien en de persoon regelde dat mijn koffer alsnog met de vlucht meeging. Lekker begin dus, als dat maar goed gaat.

Het ging gelukkig goed en als één van de laatste koffers kwam ook mijn koffer de loopband op. Koffer pakken en we konden naar de bus toe waar de reisleider ons stond op te wachten.

Snel de bus in en we reden naar Pretoria waar het hotel was. Gelukkig was de bar nog open en konden we nog een drankje nuttigen. De volgende ochtend vertrok de bus al om acht uur en hadden we een lange busreis voor de boeg. Onderweg zagen we al verschillende wilde dieren zoals de ‘pyjama ezel’, struisvogel, baviaan, gnoe, antilope, en springbok. Na een paar kleine stops kwamen we rond half vijf aan bij het hotel in Drakensbergen.

Een schitterend hotel met een fantastisch uitzicht en een kamer waar je u tegen zegt zo groot dat die was. Na het avondeten dronken we nog wat op terras en zagen we in de verte diverse brandhaarden. Het bleek normaal te zijn om het grasland in de brand te zetten zodat het nieuwe gras beter en sneller gaat groeien.

De volgende morgen trokken we voor een mooie wandeling Drakensbergen in. Veel klimmen en uiteindelijk kwamen we op een mooi plateautje uit, waar je een fantastisch uitzicht had. Daarna maakten we nog een kleine tocht met een bosjesman waar we oude muurschilderingen zagen.

In de middag waren we vrij en konden relaxen bij het zwembad, maar dit water was wel erg koud! Na het lekkere avondeten zaten we nog heerlijk op het terras van het hotel en was de eerste ‘Hollandse party’ een feit.